افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا و کاهش نرخ بیکاری در ماه سپتامبر / بیش از 63هزار فرصت شغلی به مشاغل اضافه شده

Submitted on چ., 10/10/2018 - 20:40
Videos

افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا و کاهش نرخ بیکاری در ماه سپتامبر / بیش از 63هزار فرصت شغلی به مشاغل اضافه شده
بر اساس گزارش مرکز آمار کانادا ، در ماه سپتامبر 63 هزار و 300 فرصت شغلی به لیست فرصت‌های شغلی در کانادا اضافه شده و نرخ بیکاری را به میزان 5.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

به نقل از گلوبال نیوز، بیشترین میزان اشتغال‌زایی کانادا در ماه سپتامبر 2018 در حوزه صنایع استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا بوده است.

بنابر این گزارش بازار کار کانادا طی سه ماه گذشته وضعیت متفاوتی را شاهد بوده است از جمله در ماه اوت حدود 52 هزار فرصت شغلی را از دست داده و در ماه جولای 54 هزار فرصت شغلی جدید داشته است.

Most of the job gains came from Ontario and B.C. and the construction industry, Statistics Canada said.
افزایش چشمگیر و غیرمعمول فرصت‌های شغلی در کانادا و در ماه سپتامبر حتی اقتصادانان کانادا را شگفت زده کرده است.

روی مندس (Royce Mendes) مدیر و اقتصاددان ارشد CIBC Capital Markets، طی یادداشتی در این رابطه گفت: افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا در سپتامبر انتظارات گذشته ما را نیز جواب داد.

وی افزود: بیشتر این مشاغل پاره وقت بوده‌اند و حتی آمارها حاکی از 80 هزار فرصت شغلی نیمه وقت است.

داگلاس پورتر(Douglas Porter)، اقتصاددانان ارشد BMO Financial Group ، نیز در این رابطه نوشت: حقوق های ساعتی نیز در مقایسه با سال قبل اگرچه کم ولی در مقایسه با پارسال 2.4 درصد و در مقایسه با ماه اوت 2.6درصد رشد داشته است.

اوج افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا نیز در ابتدای سال بود که در مقایسه با سال گذشته 3 درصد رشد کرد.
بر اساس تفکیک منطقه ای فرصت‌های شغلی در کانادا نیز 7 استان شاهد رشد فرصت‌های شغلی بوده‌اند که استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا به ترتیب با 36 و 33 هزار فرصت شغلی جدید در صدر بقیه استان‌ها هستند.

پورتر در یادداشت خود می‌افزاید: به این ترتیب نرخ بیکاری در بریتیش کلمبیا به 4.2 درصد رسید که کمترین میزان بیکاری در کانادا محسوب می‌شود.

متقابلا استان‌های آتلانتیک ، نیوبرانزویک و نواسکوشیا به ترتیب با 7.9 درصد، 7.8 درصد و 8.3 درصد بیشترین میزان بیکاری کانادا را دارا هستند.

استان آلبرتا نیز سال گذشته شاهد 7.8 درصد بیکاری بوده ولی امسال این رقم با کمی کاهش به 7درصد رسیده است که تقریبا لب مرز است.
دستاوردهای شغلی بخش خصوصی کشور نیز بیشتر در حوزه صنعت ساخت و ساز متمرکز بوده است.

همچنین طی سپتامبر 2017 تا سپتامبر 2018 کانادا مجموعا 222 هزار فرصت شغلی جدید در تمام حوزه‌های کاری ایجاد کرده است.

کارگرانی که طی این مدت مشغول به کار شده‌اند سن‌شان بین 25 تا 54 سال بوده است.

محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های آمریکایی به کانادا می‌آیند
کارخانه آکونیک امریکن (Iconic American)برند معروف اسباب بازی‌های FAO Schwarz با همکاری هادسونز بی برای اجرای پروژه‌ای به کانادا می‌آید.

به نقل از سی تی وی، این برند نیویورکی روز سه شنبه اعلام کرد این حضور در کانادا برای باز کردن خرده فروشی در تمام فروشگاه‌های هادسونز بی و قرار دادن محبوب‌ترین اسباب بازی‌های خود در بازار کانادا است.

این شرکت در هر فروشگاه بین 24 تا 111 مترمربع(300 تا 1200 فوت) فضا را اشغال کرده و تا پایان دسامبر کار خود را آغاز می‌کند.

این شرکت اعلام کرد حضور آن در کشور کانادا، اولین حضور فیزیکی این برند در سایر کشورها است.
Advertisement

دیوید نیگلی(David Niggli)، مدیر ارشد تجاری FAO Schwarz نیز در این رابطه طی یک گفتگوی خبری گفت: ما برای ورود به بازار کانادا هیجان زده هستیم.

ما اگرچه به عنوان یک شرکت آمریکایی شناخته شده‌ایم ولی معتقدیم اسباب‌بازی‌ها ماهیتی بین‌المللی دارند و ما دریافته‌ایم که چگونه یک خرس تدی یا عروسک و یا ماشین کنترلی در تمام دنیا محبوب بچه‌ها هستند و با آن بازی می‌کنند.

وی که جزئیاتی در ارتباط با همکاری برند هادسونز بی ذکر نکرد.
در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا همکاری این شرکت با هادسونز بی در کانادا به معنی همکاری دراز مدت در بازار کانادا است یا خیر گفت: ما هیچوقت نمی‌گوییم هرگز….

او ادامه داد، من معتقدم که در بازار کانادا بازگشت خوبی داشته باشیم اما نیازمند زمان است هادسونز بی پس از دو سال مجددا وارد بازار اسباب‌بازی کانادا شده و نیازمند زمان است.

آلیسون کوویل(Alison Coville) مدیرعامل هادسونز بی نیز گفت: FAO Schwarz موقعیتی ایده‌آل برای همکاری تجاری بود چراکه تعطیلات درپیش است و اسباب‌بازی‌ها فرصتی بزرگ و فوق‌العاده در این ایام هستند.

او افزود: پیش‌بینی شده ترکیبی از اسباب‌بازی‌های ضربه‌ای مانند عروسک‌ها همراه با بازی‌های مدرن مثل میکروفون‌ها و بردهای ترکیبی محبوب FAO Schwarz مانند زرافه‌های بزرگ و پیانوهای مختلف آورده شود.

وی بدون اینکه ذکر کند پس از تعطلات این همکاری ادامه خواهد داشت یا نه اظهار داشت: ما به صورت شبکه‌ای و خرده‌فروشی شروع به این کار می‌کنیم و ادامه کارمان بستگی به مشتریان دارد اگر حضورشان قوی باشد و استقبال کنند قطعا به کارمان ادامه می‌دهیم.

FAO Schwarz که به خاطر تولید محصولاتی مانند نمایشگرهای بزرگ و روشن شناخته شده است فروشگاه‌های اصلی خودش در فروشگاه‌های Macy’s, Saks Fifth Avenue و Bloomingdales راه‌اندازی می‌کند.

کانادایی‌ها در انتظار فروش قانونی ماری‌جوانا / احتمال مشارکت فروشگاه‌های وال‌مارت و کوکاکولا در فروش ماری‌جوانا (ویدیو)
فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا از 17 اکتبر در یکصد مرکز فروش در این کشور آغاز خواهد شد.

با این حال مراکز فروش ماری‌جوانا متناسب با جمعیت هر استان نیستند.
برای مثال شهروندان استان بریتیش کلمبیا با جمعیت حدود 5میلیون نفر تنها یک مرکز فروش قانونی دارند و فروش آن در استان انتاریو تنها از طریق سفارش آنلاین ممکن خواهد بود.

این در حالی است که در قلمروهای شمال غرب (نورث وست تریتوریز) با جمعیت ۴۴،۵۲۰ نفر، شش مرکز قانونی فروش آغاز به کار خواهد کرد.

فروشگاه زنجیره‌ای والمارت با بررسی بازار، امکان فروش محصولاتی که در آن ماری‌جوانا استفاده شده است را بررسی می‌کند.

دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز هم‌چون کوکاکولا اعلام کرده‌اند که از نزدیک تحولات بازار نوشیدنی‌های ماری‌جوانا دنبال خواهند کرد.

شرکت آب‌جو سازی کورونا نیز بیش از ۴ میلیارد دلار در کانوپی گروس، شرکت تولید این محصول برای مصارف پزشکی، سرمایه‌گذاری کرده است.

فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا ، ممکن است مشکلاتی مرزی را برای شهروندان این کشور به وجود آورد.
گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که گشت مرزی ایالات متحده احتمال دارد از ورود شهروندان کانادایی که در هنگام رد شدن از مرز اعلام کنند ماری‌جوانا مصرف کرده‌اند، جلوگیری کنند.

علاوه بر این، پلیس مرزی آمریکا امکان بررسی اطلاعات کارت اعتباری شهروندان کانادایی را دارد و بدین ترتیب می‌توانند مسافران کانادایی که به صورت آنلاین و قانونی نیز از این گونه محصولات خریداری کرده‌اند را شناسایی کنند.

حداقل سن مجاز مصرف، تولید یا فروش در کانادا ۱۸ سال اعلام شده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز