افزایش رشد اقتصادی کانادا

Submitted on Mon, 07/29/2019 - 13:10

صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی کانادا افزایش یابد.

به نقل از بلومبرگ، هر چند که رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان کاهش خواهد یافت، اما در کانادا این رشد نه تنها کاهش نخواهد یافت که تقویت نیز خواهد شد. صندوق بین المللی پول در گزارش خود از کانادا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری معادل ۱.۵ درصد و در سال‌آینده ۱.۹ درصد باشد.

برخلاف کانادا، رشد اقتصادی آمریکا کاهش خواهد یافت و از ۲.۹ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۲.۶ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

اقتصاد کانادا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ ضعیف‌ترین رشد خود در طول ۲.۵ سال اخیر را تجربه کرده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ تنها معادل ۰.۴ درصد بوده است اما پس از پایان سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی این کشور تقویت شده است.

افزایش مخارج خانوارها و سرمایه گذاری‌های ثابت مهم ترین عامل محرک رشد اقتصادی کانادا بوده است. متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی ۹۶۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۷۸ درصد بوده است که بالاترین رشد مربوط به سه ماهه پایانی سال ۱۹۶۳ با ۳.۱ درصد و کمترین رشد فصلی مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ با منفی ۲.۳ درصد بوده است.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به بازگشت نسبی ثبات به بازار مسکن در کانادا اعلام کرد قیمت خانه در شهرهای بزرگ این کشور نظیر ونکوور، تورنتو و همیلتون ۲.۵ دصرد کمتر از قیمت اوج آن‌ها در سال ۲۰۱۸ است اما کماکان حباب مسکن در این کشور یک مشکل است.

این نهاد ضمن استقبال از برنامه‌های دولت برای تقویت زیرساخت‌ها، به کانادا توصیه کرده است که نوآوری های علمی و جذب نیروی کار ماهر را افزایش دهد. صندوق بین المللی پول با توجه به محدودیت منابع مالی از کانادا خواسته است تا نسبت به اولویت بندی پروژه های زیرساختی اقدام کند و تجارت داخلی بین ایالت‌های مختلف را تقویت کند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز