ارسال آزمایشی پیام وضعیت اضطراری برای کانادایی‌ها در 28 نوامبر

Submitted on ش., 11/24/2018 - 20:27

ارسال آزمایشی پیام وضعیت اضطراری برای کانادایی‌ها در 28 نوامبر
روز چهارشنبه 28 نوامبر کانادایی‌ها پیام وضعیت اضطراری را دریافت می‌کنند که فقط جنبه آزمایشی دارد.

به نقل از گلوبال نیوز، «رالف گودل»(Ralph Goodale)، وزیر سلامت عمومی کانادا، در گفتگو با مطبوعات گفت: این پیام از طریق برنامه «زنگ آماده باش»(Alert Ready)، در سیستم هشدار ملی و عمومی کانادا ارسال می‌شود.

ساعت 1:55 بعد از ظهر (در کبک) ساعت 2:55 بعد از ظهر روز 28 نوامبر به وقت محلی، پیام وضعیت اضطراری از طریق رادیو، تلویزیون، شبکه اینترنت بی‌سیم برای کلیه استانها و مناطق پیش‌بینی شده ارسال می‌شود.


پیام وضعیت اضطراری ارسال آزمایشی

بنابر این گزارش تمام کانادایی‌ها با توجه به عوامل مختلف از جمله نرم‌افزار تلفن همراهشان و یا سیستم اینترنت بی‌سیم‌شان ممکن است این پیام وضعیت اضطراری را دریافت نکنند.
وب سایت Alert Ready که در ارتباط با پیام وضعیت اضطراری است نیز در این رابطه توضیح داد که بیشتر سیستم‌های اینترنت بی‌سیم که در کانادا استفاده می‌شود این پیام را دریافت می‌کنند.

برای دریافت این هشدار، دارندگان تلفن همراه باید دارای گوشی هوشمندی که قادر به اتصال به شبکه LTE است بوده و هنگام ارسال این پیام تلفن باید به شبکه LTE متصل باشند.

علاوه بر این باید آخرین نرم افزاهای مخابراتی روی گوشی آنها نصب باشد.

اگر مالکین تلفن‌های همراه تمام این اقدامات را انجام دادند ولی باز هم پیام وضعیت اضطراری را دریافت نکردند، باید با پشتیبانی تلفن‌شان تماس بگیرند. گفتنی است که هیچ فردی خودش نمی‌تواند این پیام هشدار را حذف کند.

سیستم ارسال پیام وضعیت اضطراری اولین در ماه می امسال انجام شد که چند اشکال فنی داشت و این‌بار برای دومین دفعه است که کانادا برای ارسال پیام هشدار (آزمایشی) از این سیستم پیام رسانی بهره‌برداری می‌کند.
پیش از این افراد زیادی از سراسر کانادا گزارش داده‌اند که تاکنون پیام وضعیت اضطراری را دریافت نکرده‌اند.

بخش تنظیمات این برنامه طی یک برنامه رسانه‌ای گفت که این پیام‌‌ها در شرایط اضطراری یا در معرض خطر قرار گرفتن زندگی مردم ارسال خواهند شد.

از ماه آوریل تاکنون بیش از 100 پیام واقعی نیزاز این طریق ارسال شده است مثلا در 21 سپتامبر در رابطه با وقوع گردباد در منطقه Ottawa-Gatineau یک پیام اضطراری ارسال شد.

اعتصاب بیش از پنجاه هزار دانشجو در دانشگاه‌های کبک
هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کبک به منظور دریافت حقوق در دوران کارآموزی اعتصاب کردند و سرکلاس‌ها حاضر نشدند.
به نقل از استار، هزاران نفر از دانش آموزان پس از دوره متوسطه در کبک، در این هفته در کلاس درس خود حاضر نشدند. مطالبه آنان مربوط به بخش کارآموزی ادامه تحصیل است.


دانشگاه‌های کبک اعتضاب بیش از پنجاه هزار
Postsecondary students across Quebec are threatening a strike if demands for paid internships and labour regulations are not met by the end of this week. GRAHAM HUGHES / THE CANADIAN PRESS

حدود 32 انجمن دانشجویی در دانشگاه‌های کبک که به این اعتصاب رای داده بودند یک هفته و سایر دانشجویان 2 تا 3 روز سرکلاسها حاضر نشدند.
به گفته «Amelie Poirier» یکی از فعالین دانشجویی در دانشگاه‌های کبک که به اختصار معروف به CUTE است، این دانشجویان یک هفته اعتصاب کردند تا نشان دهند که خواستار دریافت حقوق کارآموزی برای دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی هستند.

وی گفت: کارورزی بدون حقوق در طول تحصیل بخصوص برای خانمها خیلی متداول است. این مسئله موضوعی جدید است که باید مخصوصا در کارهای اجتماعی، آموزشی، پرستاری، مسائل جنسیتی و مراقبت روزانه مراقب بود.

به علاوه اعتصاب کنندگان خواهان کار کردن کارورزان تحت پوشش استانداردهای قانون کار کبک بودند تا به این وسیله از آسیب‌های حرفه‌ای(شغلی) ، اخلاقی محفوظ بمانند.

« Jean-François Roberge» وزیر آموزش کبک، نیز گفت: Coalition Avenir Quebec دولت کبک، در انتخابات اول اکتبر از عدم پرداخت به دانشجویان در دوره کارورزی خبر داده بود. او خاطر نشان کرد که حزب هزینه آموزش و روانشناسی دوران کارورزی دانشجویان را پرداخته است.

وزیر آموزش کبک، اظهار داشت که فشارهای این هفته تاکتیک‌های نابهنگام بود.

او بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه‌های کبک به نوعی با لگد درها را باز کردند. ما درصدد هستیم که شرایطی را بوجود آوریم که با نمایندگان دانشجویان و انجمن‌های دانشجویی مذاکره کنیم.

«Sandrine Boisjoli» یکی از فعالین دانشجویی گفت کمیته هماهنگی آماده است که تا ژانویه آینده تاکتیک‌های خود را آغاز کند.

او افزودکه اگر دانشجویان در دانشگاه‌های کبک از این اقدام به نتیجه نرسند زمستان 2019 نیز مجددا اعتصاب خواهند کرد.

لازم به ذکر اعتصاب دانشجویان در شهرهای Gatineau, Rimouski, Sherbrooke، Quebec City ، Montreal و برخی شهرهای دیگر استان کبک انجام شد.

آمازون تحریم شد! برای حمایت از کتابفروشان، نویسنده‌های کبکی آمازون را تحریم کردند
نامزدهای نهایی جایزه ادبی معتبر Prix littéraire des collégiens در استان کبک به خاطر حمایت سایت «آمازون» از این جایزه 5000 دلاری از شرکت در آن کناره گیری کردند.

به نقل از گاردین، با کناره‌گیری پنج نفر از نویسنده‌های فینالیست نهایی جایزه ادبی Prix littéraire des collégiens در عمل این جایزه در سال جاری به حالت تعلیق درآمد.


آمازون نویسنده‌های کبک
این جایزه ادبی از سال 2003 در استان فرانسوی زبان کبک به نویسنده‌های فرانسوی زبان اعطاء می‌شود.

اعضای هیئت داوران این جایزه در حالی نامزدهای نهایی این جایزه 5هزار دلاری را اعلام کردند که پنج نفر از نامزدهای نهایی به خاطر حمایت مالی این جایزه توسط آمازون آن را تحریم کردند.

نفراتی که از این جایزه کناره‌گیری کردند شامل لولا کاربالو، دومینیک فورتیر، کارولین جرجس، کوین لامبرت و ژان کریستوفر ریهل بودند.
این نویسنده‌ها بعد از اینکه فهمیدند جایزه مالی توسط آمازون داده می‌شود، گفتند حاضر نیستند جایزه آمازون را بگیرند.

نویسنده‌های کانادایی دلیل این اقدام خود را سیاست‌های سلطه طلبانه آمازون در مقابل کتاب فروشان این کشور اعلام کردند.
آنها گفتند: آمازون به طور غیر منصفانه‌ای در حال تعطیل کردن خرده‌فروشان کتاب کانادا و به خصوص کبک است.

آنها اعلام کردند در حقیقت حمایت آمازون از این جایزه نوعی توهین به ادبیات این کشور است. مگر یک جایزه ادبی بدون پول آمازون قابل اجرا نیست.

همچنین به گزارش publishingperspectives.com، «آرند فولون»( Arnaud Foulon)، رئیس انجمن ناشران فرانسه زبان کانادا(ANEL)، و ناشران Groupe HMH، 12 نوامبر با ارسال نامه‌ای به برگزارکنندگان جایزه Claude Bourgie Bovet نسبت به قبول دریافت پول از یک شرکت چندملیتی که هرگز به نظر نمی‌رسد توجهی به ارزش‌های ناشران کبکی و دفاع از حق کپی آنها داشته باشد ابراز نگرانی کرده بود.

وی در ادامه این نامه آورده بر نقش کتابفروشی‌های محلی در حمایت و معرفی نویسندگان کبک تاکید کرده و عواقب حمایت آمازون را از نویسندگان جدی خوانده است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز