اخراج 5000 نفر از کارکنان شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا

Submitted on جمعه, 11/09/2018 - 18:25

اخراج 5000 نفر از کارکنان شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا
شرکت هواپیماسازی بمباردیر (Bombardier) ، تولیدکننده وسایل حمل و نقل هوایی و هواپیما، به منظور تعدیل نیروهای خود در سراسر جهان طی 12 تا 18 ماه آینده نزدیک به 5000 نفر از کارکنان خود را اخراج می کند.

به نقل از AFP، این شرکت که دفتر اصلی آن در مونترال واقع شده است، همچنین اعلام کرده این اقدام در جهت ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی این شرکت و به منظور سودآوری حداکثری صورت می‌گیرد.

«بمباردیر»( Bombardier) در بیانیه‌ای از فروش “دارایی‌های غیر راهبردی” خود با رقمی بالغ بر 900 میلیون دلار شامل برنامه سری Q و نام تجاری هاویلند Havilland به ارزش 300 میلیون دلار به یک صندوق سرمایه گذاری کانادایی واگذار شد.

این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای از بازسازی ساختاری و کسب 167 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال خبر داده از طرفی در ابتدای سال 11 میلیون دلار نیز هزینه شده است.
«آلن بلمار»( Alain Bellemare)، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره «بمباردیر» نیز در این رابطه گفت: ما برنامه‌ای را برای بازسازی شرکت طراحی کرده‌ایم و درصدد اجرای آن هستیم.

او با انتشار بیانیه‌ای گفت: با انتشار این اعلامیه‌ از امروز ما مرحله جدید اقدامات ضروری را برای بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های بمباردیر آغاز خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره «بمباردیر» افزود: شرکت همچنان فعالانه نسبت به تمرکز و تسهیل در سازمان اقدام می‌نماید.

به گفته وی این شرکت امسال فروش فصلی خوبی داشته و در مقایسه با سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می‌دهد و امسال به 3.6 میلیارد دلار رسیده است.

در کل سال نیز پیش‌بینی می‌شود «بمباردیر» تقریبا 16.5 میلیارد دلار عایدی داشته باشد که کمترین سطح ممکن است. بر همین اساس این شرکت تولیدکننده ادوات هواپیمایی برای ایجاد تعادل در تولید و درآمدهایش تصمیم به کاهش 50.01 درصدی محصولاتش کرده است از جمله تصمیم دارد هواپیماهای سری C ، معروف به A220 را تا ماه جولای آینده به European giant Airbus واگذار کند.

برنامه تولید هواپیماهای سری C از سال 2015 در این شرکت شروع شده و موجب اختصاص 1 میلیارد دلار کمک مالی به این شرکت شد.

هم‌صدایی در برابر تحریم‌ها: هنرمندان و روشنفکران ایرانی، علیه تحریم فعال شدند
گروهی از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی سرشناس ایرانی، کارزاری تبلیغاتی یا “کمپینی” را علیه تحریم‌های آمریکا تحت عنوان هم‌صدایی در برابر تحریم‌ها آغاز کرده‌اند.

حسین علیزاده، کیهان کلهر، اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حقیقی و لیلی گلستان، از جمله امضاکنندگان نامۀ اولیه هستند.

به نقل از rfi، گروه زیادی از هنرمندان و روشنفکران ایران کارزاری برای هم‌صدایی مردم دنیا بر علیه تحریم‌ها به راه اندختند.

در نامه‌ای که روز جمعه ٩ نوامبر/١٨ آبان روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده آمده است: «ما اهالی فرهنگ و کنشگران مدنی ایران برآنیم، با کلامی ورای زبان ناکارآمدِ سیاست با شما مردم جهان سخن بگوییم».

در این نامه آمده است: «خام‌اندیشانه است بپنداریم که نتیجه‌ اعمال این تحریم‌ها دستیابی به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بهره‌مندی از مواهب آزادی و بهبود شرایط زندگی برای ملت ایران است. ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد».

این متن گوشزد می‌کند که «سیاست‌گزاران دیر یا زود می‌روند» اما فجایع ناشی از عملکرد غلط آنها جهانی را می‌سازد که ما و شما و فرزندان‌مان دست به گریبانِ آن خواهیم بود.
امضاکنندگان نامه از «مردم جهان» می‌خواهند که در برابر تحریم‌ها با آنها «هم‌صدا» شوند.

در فهرست نخستین امضاکنندگان، اسامی سینماگرانی چون رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، بهمن فرمان‌آرا، کیانوش عیاری، خسرو سینایی و سیف‌الله صمدیان دیده می‌شود.

چند موسیقیدان برجسته از جمله حسین علیزاده، کیهان کلهر نیز نامه را امضا کرده‌اند.

هنرمندان و روشنفکران دیگری چون ابراهیم حقیقی طراح گرافیک، مریم زندی عکاس، شمس لنگرودی شاعر، داوود موسایی ناشر و بهمن کشاورز وکیل داگستری هم از جمله امضاکنندگان هستند.

این نامه که به زبان‌های فارسی و انگلیسی است، برای جمع‌آوری امضا روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گفتنی است که مسئولان دولت آمریکا و دست‌اندرکاران تحریم‌های واشینگتن علیه ایران، در روزهای گذشته اصرار بسیاری داشته‌اند که فروش غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران «هرگز تحریم نبوده و نیست.» آنها بارها تاکید کرده‌اند که هدف تحریم‌ها مردم ایران نیست!

اما بانک‌هایی که نقش کلیدی در واردات غذا و دارو داشته‌اند نیز تحریم شده، در نتیجه در عمل امکان واردات این اقلام برای ایران میسر نمی‌باشد.

رونمایی از بودجه 2019 مونترال / مالیات‌های جدید شهری در راه است! / جزئیات مالیات‌ها و بودجه بندی‌ها
«والری پلانت»( Valerie Plante)، شهردار شهر مونترال در آستانه سال 2019، بودجه‌بندی جدید شهر و اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها را اعلام کرد.

به نقل از سی تی وی، شهردار مونترال، در این رابطه گفت: این بودجه‌بندی ما را قادر می سازد تا شهر را بر اساس استانداردهای شهرهای بزرگ توسعه دهیم.


The entirety of Montreal's 2019 budget aims to "reflect the spirit of our administration and place the economy and the environment at the very heart of its considerations," Mayor Valerie Plante said. Cindy Sherwin/CTV Montreal

مالیات بر مستغلات در شهر مونترال

مالیات تمام املاک شهر مونترال با توجه به کاربری آنها به شرح ذیل افزایش می‌یابد:

املاک مسکونی 1.7 درصد(سال گذشته 3.3 درصد بوده است)

املاک غیرمسکونی 1.3 درصد

آپارتمانهای کاندومینیوم 0.32درصد

خانه‌های تک واحدی 1.31 درصد

ساختمانهای 2 تا 5 واحدی 1.57درصد

ساختمانهای 6 واحد به بالا، 4.13 درصد
مالیات مناطق برون شهری

مالیات در مناطق برون شهری از جمله در ان دی جی، کت د نژ، روزمونت، L’ile Bizard-Sainte-Genevieve، Villeray-Saint-Michel-Park-Extension و Plateau در تمام بخش‌های مالیات بالایی را درپیش دارند که بین 2.12 تا 2.75 درصد است.

مناطق Lachine، Riviere-des-Prairies-Pointe-Aux-Trembles، Saint Leonard، Pierrefonds-Roxboro و Verdun در تمام بخش ها پایین‌ترین مالیات را پرداخت خواهند کرد که عبارت است از: 0.55 درصد تا 1.19 درصد.
تعمیرات و بازسازی شهر مونترال

650 میلیون دلار برای هر سال (به مدت سه سال) برای راه‌ها

528 میلیون دلار برای هر سال (به مدت سه سال) برای تعمیر شبکه‌های آبرسانی اصلی و سایر زیرساختهای مربوطه
توسعه اقتصادی و کمک‌های تجاری شهر مونترال

این بودجه با اجرای اقدامات برای کاهش بار مالیاتی، حمایت از کسب و کار و احیای موسسات تجاری پشتیبانی قابل توجهی را برای صاحبان کسب و کار محلی فراهم می کند.

5.2 میلیون دلار برای برنامه جبران خسارت کارخانه‌ها

7.8 میلیون دلار برای اجرای تعهدات و پروژه‌های تحت برنامه‌های تشویقی PRAM-Industrie

1.2 میلیون دلار برای حمایت از اجرای استراتژی توسعه اقتصادی 2018 تا 2022
محیط زیست

سرمایه‌گذاری 104 میلیون دلاری برای تعمیر و توسعه پارک‌ها محلی، محافظت از فضاهای سبز و افزایش دسترسی مردم به این فضاها

60 میلیون دلار برای ایجاد محیط زیست‌های طبیعی

56.8 میلیون دلار برای بازسازی پارک‌های بزرگ

در مجموع 87 میلیون دلار برای بازسازی و توسعه پارکها
ساخت مسکن در شهر مونترال

یکی از اهداف شهرداری ادامه ساخت 12 هزار مسکن ارزان اجتماعی برای خانواده‌هاست.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری 40.6 میلیون دلاری در ساخت مسکن و 26 میلیون دلاری برای ساخت مسکن‌های ارزان
ارتباطات موبایلی و ایمنی راه شهر مونترال

15 میلیون دلار برای توسعه یک شبکه موبایلی در سراسر راه‌های مونترال

1 میلیون دلار برای پیاده سازی یک دفتر برای مطالعه امکان سنجی Pink Line .

437 میلیون دلار برای یک برنامه بازسازی خیابانی، ترویج حمل و نقل “فعال” و حمل و نقل عمومی.

بهبود مسیر شبکه دوچرخه‌رانی شهر مونترال

38.5 میلیون دلار برای افزایش امنیت در محدوده مدرسه بر اساس Vision Zero

بیانیه جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا، نمایندگی تناسبی بر مردم متمرکز است
جان هورگان، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا و رهبر حزب دموکرات نوین – ویکتوریا

این پاییز، ساکنان بریتیش کلمبیا شانسی تاریخی دارند برای تغییر سیاست‌ ما برای داشتن سیستمی که در آن رأی هر فرد به حساب بیاید.

من به سیستم انتخاباتی نمایندگی تناسبی و دولتی عادلانه‌تر و پاسخگوتر با نتایجی بهتر برای مردم، رأی خواهم داد.

نمایندگی تناسبی دقیقاً همان معنی را می‌دهد. هر نسبت، یا سهمی از آرا که هر حزبی نصیبش می‌شود، به همان تعداد هم صاحب کرسی در مجلس می‌شود. این سیستمی است که توسط تعدادی از باثبات‌ترین و مترقی‌ترین کشورهای دنیا استفاده می‌شود و من امیدوارم که وقتی این پاییز آرا شمارش شود، بی‌سی به جایگاه خود در میان آن دسته کشورها ملحق شود.

برای مدتی طولانی، سیستم رأی‌گیری قدیمی و منسوخ ما قدرت بسیار زیادی را در دستان افراد معدودی قرار داده است. سیستمی که به قطبی‌شدن و تعصبات افراطی می‌انجامد. مردم را بیگانه می‌پندارد و موجب می‌شود که تعداد بسیار زیادی از مردم حس کنند که رأی آن‌ها به‌حساب نمی‌آید. نرخ رأی‌دهندگان همین‌طور پایین می‌رود و جوانان مشارکتی نمی‌کنند

اخیراً شخصی از من پرسید: «بزرگ‌ترین تغییر با وجود دولت نمایندگی تناسبی چیست؟» پاسخ ساده است: «مردم را در خط اول و در مرکز قرار می‌دهد

تحت سیستم نمایندگی تناسبی، دولت‌ها نمی‌توانند ۱۰۰٪ قدرت را با بردن کمتر از ۵۰٪ آرا از آنِ خود کنند. ما پیش از این بارها شاهد برقراری چنان شرایطی در بی‌سی و در سرتاسر کانادا بوده‌ایم؛ چیزی که موجب می‌شود مردم اعتقاد خود را به دموکراسی از دست بدهند.
نمایندگی تناسبی بر مردم متمرکز است

دولت‌هایی که بر اساس نمایندگی تناسبی انتخاب می‌شوند، بهتر انعکاس‌دهندهٔ چندگونگی مردمی‌اند که آن‌ها را نمایندگی می‌کنند. آن‌ها زنان و رنگین‌پوستان بیشتری انتخاب می‌کنند. آن‌ها قدرت بیشتری – نه کمتر – به مناطق دورافتاده و روستایی می‌دهند. انتخابات آن‌ها، خصوصاً در میان قشر جوان، شاهد افزایش رأی‌دهندگان است

از همه مهم‌تر، احزاب آن‌ها در دولت با هم برای مردم کار می‌کنند. فضای کمتری برای گستاخ و غیرمسئول بودنِ احزاب وجود دارد. دولت‌هایی که تحت سیستم نمایندگی تناسبی انتخاب می‌شود، کاری را مجبورند بکنند که بسیاری از ما روزانه آن را انجام می‌دهیم؛ کار کردنِ‌ با یکدیگر برای آنکه امور به انجام برسد

بخشی از این، یعنی کار کردن با مردمی با عقاید و ارزش‌های گوناگون – که به اعتقاد من کار خوبی‌ است – و بی‌سی ان‌دی‌پی و بی‌سی گرین نشان داده‌اند که وقتی با هم کار کنند، کارهای بزرگی می‌تواند برای مردم انجام شود. اینکه دیگر احزاب هم به صدای مردم گوش بدهند، دولت را قوی‌تر می‌کند و از آن نمایندهٔ واقعی‌تری می‌سازد و این برای دموکراسی و برای بی‌سی خوب است

اگر شما معتقدید که دولت باید برای مردم کار کند، اگر شما معتقدید که کار کردن با یکدیگر دولت را قوی‌تر می‌کند و اگر شما معتقدید که هر رأیی باید به‌حساب آورده شود، پس من از شما می‌خواهم که این پاییز در رأی به سیستم نمایندگی تناسبی به من ملحق شوید.

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز