اخبار کوتاه کانادا/تیراندازی در نزدیکی دانشگاه یورک با یک کشته

Submitted on پ., 10/04/2018 - 21:42

تشابه اسمی زن ساکن در انتاریو با برنده جایزه نوبل دردسرساز شد


دونا استرکلند جایزه نوبل
Donna Strickland says she's been getting messages from people around the world who've confused her with Donna Strickland, the Nobel prize winner. Photo supplied by Donna Strickland

دونا استرکلند (Donna Strickland) روز سه‌شنبه از مواجه با پیام‌های تبریک دوستانش در فیس‌بوک در رابطه با موفقیت بزرگ او در اخذ جایزه نوبل فیزیک شوکه شد.

به نقل از سی تی وی، یک روزنامه‌نگار در تورنتو زمانی که خواست با دونا استرکلند (Donna Strickland) مصاحبه کند، استرکلند اول از این گفتگو امتناع کرد و وقتی خبرنگار از وی درخواست کرد راجع به جایزه نوبل بگوید اظهار تعجب کرد.

او تا آن زمان خبر از اعلام برندگان جوایز نوبل فیزیک سال 2018 نداشت.
این زن که از سماجت خبرنگار خسته شده بود زمانی که اخبار را نگاه می کرد تازه متوجه شد یک فرد دیگری درست هم نام خودش یعنی دونا استرکلند (Donna Strickland)، وجود دارد که از اساتید دانشگاه واترلو کانادا است (University of Waterloo professor)و امسال موفق به دریافت بخشی از جایزه نوبل فیزیک شده است.

پیام های تبریک در فیس‌بوک نیز بی وقفه ادامه دارد
دونا استرکلند 62 ساله ساکن کمبریج – انتاریو در گفتگو با سی تی وی گفت: مرتب تلفنم دارد زنگ می خورد دینگ … دینگ … دینگ….

و پیام هایی از همه افراد …. کسانی که می خواهند برای موفقیت در دریافت جایزه نوبل تبریک بگویند….

استریکلند افزود که او حتی چندین درخواست و پیام از دانشمندان، مهندسان، متخصصان پزشکی و دانشجویان را دریافت کرده است، که همه آنها بجای دونا استرکلند (Donna Strickland)،59 ساله ، برنده جایزه نوبل با او تماس گرفته‌اند.

برخی درخواستهای دوستانه از پرو، نیجریه و امارات متحده عربی نیز گرفته شده است.
وی با خنده ادامه می‌دهد: من از این شهرت ناگهانی خیلی لذت می‌برم ولی کم‌کم برایم خسته‌کننده شده … و با خنده ادامه می‌دهد: حالا من احساس می‌کنم که من منشی او ( دانشمند برنده نوبل فیزیک) هستم.

استریکلند متعجب است که آیا سایر زنانی که نامی مشابه با پیام‌هایی را که باید به استاد دانشگاه و دانشمند برنده جایزه نوبل برسد را دریافت می کنند؟

وی در رابطه با فردی که از نامش دوقلوی نام اوست می‌گوید: او یک کار فوق‌العاده انجام داده است.

این زن که خودش تا دبیرستان بیشتر درس نخوانده دوست دارد یک روز پرفسور دونا استریکلند را از نزدیک ببیند و می‌گوید: من خیلی خوشحالم که نام ما در یک مسیر خوب قرار گرفته و ثبت شده است و بابت این موضوع می‌خواهم او را ببوسم.

اخبار کوتاه کانادا ، اطلاعیه پلیس تورنتو در جستجوی سپهر یگانه مظنون اصلی قتل در تورنتو تا توقیف ۷۵۰ کیلوگرم ماری‌جوآنا قاچاق
اطلاعیه پلیس تورنتو در جستجوی سپهر یگانه مظنون اصلی قتل در تورنتو تا توقیف ۷۵۰ کیلوگرم ماری‌جوآنا قاچاق

پلیس تورنتو در جستجو قاتل ایرانی سپهر یگانه فتح الله، 25 ساله، جوان مدل موی ایرانی در تورنتو به عنوان متهم درجه اول در قتل نادر فدایی، 45 ساله تحت تعقب قرار گرفت.
به نقل از سی تی وی، نادر فدایی، 19 سپتامبر به دنبال درگیری با قمه در حوالی منطقه ایرانی نشین خیابان یانگ و Wedgewood Drive درحالی که از چندین ناحیه به شدت مجروح بود پیدا شد و در راه انتقال به بیمارستان جان سپرد.

Sepehr Yeganehfathollah, 25, is wanted in connection with a homicide in North York. Toronto police handout
پلیس در ادامه به بیان مشخصات سپهر یگانه کرده و آورده است: او 5 فوت و 8 اینچ (175 سانتیمتر) قد، ریش کوتاه مشکی و خالی روی گونه چپش دارد. در عین حال با توجه به مسلح بودن این جوان از مردم خواسته در صورت مشاهده وی بدون اینکه به وی نزدیک شوند با شماره 911 تماس بگیرند.

زنگ خطر برای میزان اکسیژن در آب‌های خلیج سنت لارنس
مطالعات اخیر نشان می‌دهد میزان اکسیژن خلیج سنت لارنس در حال کاهش است.

به گزارش رسانه هد به نقل از سی بی سی، یک فعال محیط زیست حرف‌های جف ریگن، سخنگوی مجلس عوام کانادا را مبنی بر توقف برنامه‌ی اضطراری نجات این خلیج را تصمیمی غلط می‌داند.

درخواست نجات این خلیج توسط الیزابت می، رهبر حزب سبز کانادا، تسلیم مجلس عوام کانادا شده بود؛ زیرا مطالعات نشان می‌داد که میزان اکسیژن آب این خلیج به شدت کاهش پیدا کرده است.

تیراندازی در نزدیکی دانشگاه یورک با یک کشته
تیراندازی سه‌شنبه شب در نزدیکی دانشگاه یورک یک کشته برجای گذاشت.

به نقل از سی بی سی، سه‌شنبه شب، حدود ساعت ۹:۳۰، نیروهای پلیس و امداد به پلازایی در کنار دانشگاه یورک اعزام شدند.

قربانی این حادثه‌ی تیراندازی مردی حدودا ۴۰ ساله است که به دلیل اصابت گلوله جانش را از دست داد.پلیس در حال تحقیق بر روی علت حادثه است.

به گفته‌ی پلیس فرد تیرانداز موفق به فرار شده است. این ۸۲امین قتل امسال در تورنتو به حساب می‌آید.

:
افزایش سن قانونی استفاده از ماری‌جوآنا در کبک از ۱۸ به ۲۱ سال
۱۷ اکتبر، یعنی دو هفته‌ی دیگر ماری‌جوآنا در کانادا قانونی می‌شود.

به نقل از سی بی سی، با روی کار آمدن حزب ائتلاف آینده‌ی کبک در استان کبک، قرار است سن قانونی استفاده از ماری‌جوآنا از ۱۸ سال به ۲۱ در کبک سال تغییر میکند.

یکی از اعضای این حزب به رسانه‌ها گفته است که افزایش سن قانونی می‌تواند برای جامعه کبک تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

توقیف ۷۵۰ کیلوگرم ماری‌جوآنا قاچاق در مرز کانادا و آمریکا
مقامات مرزی ایالات متحده می گویند که در چند هفته گذشته تقریبا 750 کیلوگرم ماری‌جوآنا را در مرز کانادا به دست آورده اند.

به نقل از گلوبال نیوز، ماموران حفاظت مرزی ایالات متحده گمرک بدون ذکر اطلاعات کامل می گویند که ماری‌جوآنا در قالب بسته‌های پستی که از کانادا به ایالات متحده می‌رفت یافت شد.

این ماموران گفتند اولین محموله از این مواد مخدر که بسته‌های پستی جاساز شده بودند از کامیونی 28 آگوست در Bluewater Bridge in Port Huron, Mich در مرز سارنیا – انتاریو (Sarnia, Ont) کشف شده است.

در جستجوهای ماموران مرزی آمریکا 14 بسته ماری‌جوآنا با بیش از 136 کیلوگرم کشف کردند.

پلیس می‌گوید قانونی شدن ماری‌جوآنا از ۱۷ اکتبر در کانادا دلیل افزایش قاچاق به خاک آمریکاست.

رستوران ایرانی انیکس در آتش سوخت / از بین رفتن کامل رستوران ایرانی در مونترال


آتش‌سوزی انیکس رستوران مونترال

رستوران ایرانی انیکس واقع در مونترال در آتش‌سوزی از بین رفت، خوشبختانه حادثه آتش‌سوزی صدمات جانی در بر نداشته است.

به نقل از گلوبال نیوز، شامگاه روز پنجشنبه چهارم اکتبر حدود ساعت 1:30 بامداد بود که آتش‌نشانان در جریان حادثه آتش‌سوزی این رستوران قرار گرفتند.

گفته میشود این آتش‌سوزی موجب تخریب کامل رستوران انیکس شده و پلیس در حال انجام تحقیقات لازم می‌باشد. طبق گفته آتش‌نشانان شواهد کافی جهت تماس به موقع موجود می‌باشد.

سخنگوی پلیس مونترال گفت: حدود ساعت 1:45 بامداد آتش‌نشانان اعلام کردند که آتش‌سوزی مشکوک به نظر می‌رسد.

گفتنی است که تا لحظه انتشار این خبر هنوز علت آتش‌سوزی بیان نشده است. آتش‌نشانان پس از یکساعت جدال با آتش توانستند آتش را خاموش کنند اما گفته میشود که رستوران به طور کامل از بین رفت.

پلیس می‌گوید، آپارتمان‌ها در طبقات بالاتر تخلیه کامل شدند و خوشبختانه هیچ صدمات جانی در این حادثه رخ نداده است.

همچنین پلیس در ادامه می‌گوید تا کنون مظنون و یا شاهدی برای مشخص کردن علت آتش‌سوزی ندارد و در حال بررسی است. تحقیقات ادامه دارد.

لازم به توضیح است که رستوران انیکس یکی از موفق‌ترین رستوران‌های ایرانی مونترال بود که در دو سال گذشته موفق به دریافت لوح بهترین رستوران ایرانی در نظر سنجی سالانه کانادا شد.

ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه امیدواریم که این رستوران بتواند به زودی زود کار خود را از سر بگیرد.

بهترین کسب و کارهای ایرانی مونترال در سال 2017 در نظرسنجی بیزینس مونترال مشخص شد


حمایت رستوران انیکس از برنامه فرهنگی نمایش شبکاری در مونترال – تصویر خانم بهنوش بختیاری و آقای احسان کرمی در رستوران انیکس

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز