اتاوا: موافقت ترودو و ترامپ بر سر افزایش فشار بر چین برای آزادی دو تبعه کانادایی

Submitted on س., 01/08/2019 - 20:23

‌اتاوا: موافقت ترودو و ترامپ بر سر افزایش فشار بر چین برای آزادی دو تبعه کانادایی
بنابر گزارش اتاوا، رهبران کانادا و ایالات متحده درباره تداوم اعمال فشار علیه پکن برای آزادسازی دو شهروند کانادایی موافقت کردند. این شهروندان پس از بازداشت یک مقام اجرایی چینی در ونکوور، در چین بازداشت شدند.


رهبران کانادا و ایالات متحده درباره تداوم اعمال فشار علیه پکن برای آزادسازی دو شهروند کانادایی موافقت کردند

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا خواستار آزادی فوری مایکل کووریگ (Michael Kovrig) و مایکل اسپاوور (Michael Spavor) شده است.این اقدام چین احتمالا در واکنش به اقدام مقام‌های کانادایی انجام شده است که در اول دسامبر منگ وانژو، مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی را به درخواست ایالات متحده بازداشت کردند. چین این اقدام را محکوم کرد. این تحولات می‌تواند تهدیدی برای افزایش تنش‌های جهانی در وضعیتی باشد که واشنگتن و پکن درگیر یک جنگ تجاری هستند.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از او بابت “بیانیه‌های قدرتمند حمایتی” در واکنش به بازداشت این دو مرد قدردانی کرد. در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: این رهبران به تلاش برای آزادی آنها ادامه خواهند داد.

در همین حال کاخ سفید در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد، ترامپ و ترودو درباره بازداشت “غیر قانونی” دو شهروند کانادایی رایزنی کردند. جزئیات دیگری از این گفت‌وگو منتشر نشده است.

گرچه کانادا می‌گوید هیچ ارتباط مشخصی میان این بازداشت‌ها وجود ندارد، دیپلمات‌ها معتقدند هیچ تردیدی وجود ندارد که پکن از پرونده‌های کووریگ و اسپاوور برای وارد آوردن فشار بر اوتاوا استفاده می‌کند. پکن تاکید دارد که اتهام‌ها علیه منگ لغو شود اما کانادا می‌گوید نمی‌تواند در روند قضایی دخالت کند.

براساس اطلاعیه دفتر ترودو، رهبران آمریکا و کانادا درباره درخواست آمریکا رایزنی کردند و مجددا بر “اهمیت احترام به استقلال سیستم قضایی و اجرای قانون تاکید کردند.” روزنامه چاینا دیلی دوشنبه در یادداشتی نوشت، کانادا احتمالا بر سر این قضیه اعتماد و همکاری اکثر کشورهای در حال توسعه را از دست بدهد.

‌فراخوان فورد برای تعویض ایربگ 953 هزار خودرو
این کارخانه خودروسازی با انتشار اطلاعیه‌ای از تعویض ایربگ‌های مشکل دار تاکاتا « Takata » در 953 هزار خودرویی که در سراسر جهان دارای این ایربگ هستند خبر داد.

به نقل از سی تی وی، بیشترین تعداد فروخته شده از این نوع خودرو شامل 782 هزار خودرو در آمریکا و 149 هزار و 562 خودرو در کانادا است.

خودروهایی که دارای این نوع ایربگ هستند شامل خودروهای فورد مدل 2010 Ford Edge و Lincoln MKX مدل 2010 و 2011 Ford Ranger ، the 2010 to 2012 Ford Fusion، Lincoln MKZ، Mercury Milan مدل 2010 و 2011 و مدل 2010 تا 2014 Ford Mustang می‌شوند.

ایربگ‌های تاکاتا به علت پر شدن با یک ماده شیمیایی به نام نیترات آمونیوم که در طول زمان، درمجاورت با گرما، رطوبت و فشار دچار انفجار می‌شود. بنابر این گزارش گذشت زمان احتمال انفجار این ایربگ‌‌ها را افزایش می‌دهد و بیشترین خطرات ناشی از آنها دربخش‌های جنوبی خلیج مکزیک که دارای رطوبت بالایی است وجود دارد. تاکنون 23 نفر در سطح جهان به دلیل این اشکال کشته و صدها نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند.
حامیان سلامت معتقدند با توجه به بالا بودن امکان انفجار در این ایربگ‌ها تعویض آنها باید با سرعت انجام شود.

بنابر گزارش سالانه دولت آمریکا و دادگاه نظارت بر این تعویض‌ها، با گذشت بیش از سه سال از زمانیکه با تایید « اداره سلامت بزرگراه‌ها ملی ایالات متحده آمریکا ( U.S. National Highway Traffic Safety Administration ) «دستور تعویض این ایربگ‌ها را صادر کرده هنوز یک سوم از آنها باقی مانده اند که با این فراخوان فورد باید تعویض شوند.

فورد اعلام کرده هیچ یک از افرادی را که در اثر این اشکال دچار آسیب شده‌اند نمی‌شناسد و واسطه‌گران فروش خودروها مسئول تعویض ایربگ‌های مشکل دار هستند.

شرکت تولید کننده ژاپنی ایربگ‌های تاکاتای مجبور است خسارات ناشی از تعویض این ایربگ‌ها را متقبل شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز