اتاوا فروش تسلیحات به ریاض را ادامه میدهد!

Submitted on Mon, 10/15/2018 - 20:50
Videos

b>اتاوا فروش تسلیحات به ریاض را ادامه میدهد! / بالاگرفتن تنش‌های میان اتاوا و ریاض (گزارش ویدیویی کامل)
جاستین ترودو گفت: علی‌رغم اخبار مربوط به دست داشتن عربستان در ناپدید شدن خاشقجی اتاوا به فروش تسلیحات خود به ریاض ادامه می‌دهد.

به نقل از از گلوبال نیوز، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد علی‌رغم گزارش‌های مربوط به کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه، کانادا همچنان به فروش تسلیحات نظامی به ریاض ادامه می‌دهد.

نخست وزیر جاستین ترودو در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در پی خبر‌های منتشر شده درباره نقش عربستان در ناپدید شدن خبرنگار منتقد دولت ریاض، آیا دولت کانادا به قرارداد نظامی خود با عربستان ادامه خواهد داد یا خیر، اعلام کرد: این مورد خاص جای نگرانی دارد و ما با متحدانمان در سراسر جهان برای بیان موضوعات جدی مرتبط با آن همراه هستیم.
بدیهی است که مسائل زیادی در ارتباط با آنچه اتفاق افتاده، باید مشخص شود.

ترودو در ادامه افزود: در موضوع فروش تسلیحات به عربستان سعودی، دولت قبلی (محافظه کار به سرپرستی استفان هارپر) قراردادی را با این کشور برای فروش ماشین‌آلات نظامی به امضا رساند.

ما به آن قرارداد احترام می‌گذاریم، اما همزمان اقدامات قابل توجه جدیدی را به منظور ایجاد شفافیت و نیز حصول اطمینان را شکل داده‌ایم.
ما اطمینان حاصل می‌کنیم که انتظارات و قوانین کانادا همیشه اجرا می‌شود.

گفتنی است که قرارداد تسلیحاتی میان کانادا و عربستان از سوی دولت محافظه‌کار قبلی این کشور امضا شد و نخست وزیر جاستین ترودو نیز حمایت کرد.

این قرارداد به یک شرکت کانادایی اجازه فروش ۱۵ میلیارد دلار ماشین‌آلات نظامی به عربستان را می‌دهد.

خاشقجی از نویسندگان روزنامه واشنگتن پست، که مطالب انتقادی بسیاری درباره محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان می‌نوشت، در دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در آنکارا ناپدید شد.
بر اساس گزارش‌ها، ترکیه اعلام کرد این کشور ویدئوی را در اختیار دارد که ثابت می‌کند خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته و جسد او قطعه قطعه شده است.

اخیرا نیز روابط دیپلماتیک میان اتاوا و ریاض دچار تنش شد.

کانادا در ماه اوت خواستار آزادی فوری فعالان حقوق بشر در عربستان شد.

عربستان در واکنش سفیر کانادا را از ریاض اخراج کرد و روابط تجاری و سرمایه‌گذاری خود با این کشور را قطع کرد و برنامه انتقال دانشجویان با کانادا را به حالت تعلیق درآورد و اقدام کانادا را دخالت آشکار در امور داخلی خود عنوان کرد.

در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی روابط میان عربستان و سایر کشور‌های دنیا دچار تنش شد.

فرانسه، آلمان و آمریکا نگرانی خود را در خصوص ناپدید شدن نویسنده سعودی ابراز داشتند.

دستگیری متهم سکه ثامن که قصد فرار به کانادا داشت! ماجرای پتیشن خطاب به اداره مهاجرت کانادا و شرکت ثبتی در ترکیه چه بود؟
ماجرای متهم سکه ثامن و قصد فرار از دبی به کانادا چه بود؟ اطلاعات مهم شخصی متهم و همسرش چگونه و توسط چه کسی در سایت change.org منتشر شد!
کانادا به نقل از ایرنا، متهم سکه ثامن که قصد فرار به کانادا را داشت بازداشت شد.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی (ناجا) با کذب خواندن ادعای قصد بازگشت متهم سکه ثامن گفت: این متهم با برنامه ریزی قبلی بیست و سوم شهریور به دبی و از آنجا به کشور دیگر رفت و با دو شرکتی که در کانادا ثبت کرده بود، قصد رفتن به این کشور را داشت.

وی ادامه داد: این شرکت به مدت 2 سال با مجوز اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب فعالیت می کرد؛ ابتدا فعالیت این شرکت در زمینه طلای خرد بود و خواست به صورت مجازی تبادل سکه انجام دهد درحالی که سکه و طلایی تبادل نمی شد.
35 هزار نفر عضو سایت سکه ثامن بودند

رئیس پلیس فتا گفت: 35 هزار نفر عضو سایت و کانال سکه ثامن شدند که 6 هزار نفر دارای تراکنش مالی بودند و متهم با ایجاد ظرفیت تراکنش سیگنال ها، افراد سرمایه گذار را موفق و الگو محسوب می کرد.

وی افزود: فردی بود که ١٠٠ میلیون تومان سرمایه گذاری کرد و کمتر از سه ماه هفت میلیارد تومان سود دریافت کرد.
سردار هادیان فر تاکید کرد که ١٧٠٠ میلیارد تومان نهایت تراکنش سکه ثامن بود.

به گفته وی، کل افرادی که تاکنون به عنوان شاکی به مراجع قضایی و پلیس مراجعه کرده اند، ١٧٠٠ نفر با مبلغ ١٠ میلیون تا ١٠ میلیارد تومان است که عمده موضوعات در تهران، مشهد، اصفهان و تبریز اتفاق افتاد.

رئیس پلیس فتا اقدامات فرهاد زاهدی‌فر، مدیرعامل بازداشت‌شده شرکت سکه ثامن را مصداق کلاهبرداری و پولشویی دانسته و گفته است کمیته‌ نظارت و مبارزه با پولشویی کار خود را در این مورد درست انجام نداده است.
اتهامات رئیس سکه ثامن مصداق پولشویی و کلاهبرداری است

هادیانفر گفت: حساب های این متهم که بیش از ٨٠ میلیارد تومان در ٣١ بانک داخلی بود، به محض خروج او از کشور توقیف شد که بخشی از این مبالغ به حساب همسرش واریز شده بود.

به دنبال آن 6 نفر از همدستانش بازداشت شده اند البته آنان نسبت به متواری شدن متهم بی اطلاع بودند.

رئیس پلیس فتا، خرید و فروش این‌چنینی طلا و سکه را در فضای مجازی یک نوع قماربازی دانست و اظهار داشت: هیچ طلا و سکه ای عملا مبادله نشده و فقط بحث صورت و زیان مطرح بوده است.

وی اتهامات زاهدی فر را مصداق کلاهبرداری و پولشویی عنوان و تصریح کرد: بر اساس قانون سال ٩٦ کمیته ای متشکل از چند نهاد باید در امر مبارزه با پولشویی نظارت کنند اما این نظارت انجام نشد؛ بنابراین از دادستان خواستیم مسببان این امر احضار شوند.

هادیانفر درباره چرایی ذکر نشدن نام کشور ثالثی که زاهدی فر در آن دستگیر شد، گفت: پلیس فتا با ١٧٠ کشور ارتباط دارد و برخی کشورها به دلیل اعمال فشار آمریکا همکاری محدودتری با ایران دارند.

این متهم توسط یک افسر مستقر در کشور ثالث دستگیر شد.

این مقام ناجا با بیان مجهول المکان بودن متهم سکه ثامن اظهار داشت: او نخست برای کار مجوز داشت اما وزارت صنعت بعد نظارت نکرد.

مجهول المکان بود و شرکتی نداشت تا افراد حضوری به آنجا مراجعه کنند.

مرکز تشخیص پیشگیری بر سایت های این‌چنینی نظارت می کند که هشت سایت به این صورت فعالیت می کنند و با هماهنگی قوه قضاییه تک تک این سایت ها هفته بعد احضار می شوند و فعالیت و بحث های مالی شان نظارت و بررسی می شود.

وی ادامه داد: طراح سایت سکه ثامن هفت میلیارد تومان از متهم پول دریافت کرد؛ درحال حاضر تمام اطلاعات سرور سایت در حال ریکاوری شدن است و پول هایی که از طریق صرافی ها به چند کشور مبادله شده، درحال بررسی است.

رئیس پلیس فتا با قدردانی از مقامات قضایی، پلیس مواد مخدر، افسر مستقر در کشور ثالث، وزارت خارجه و سفیر ایران در کشور مقصد، درباره چرایی دستگیر نشدن همه متواریان در خارج از کشور گفت: هر مجرمی را که فرار کند دستگیر می کنیم اگر استرداد برخی افراد خوب انجام نمی شود، به این دلیل است که هماهنگی ها در داخل و خارج از کشور خوب انجام نمی شود.

وی ادامه داد: این متهم گفته بود زمان فرار را وقتی انتخاب کردم که پس از فرار من چهار روز تعطیلی رسمی بود و این یعنی دقیقا با برنامه ریزی این کار را کرده بود و این فرصت خوبی است که فرد صدها کیلومتر از کشور دور و در خانه ای که از قبل برای پوشش در اختیار گرفته بود، مخفی شود.

این مقام ناجا اضافه کرد: با این همه، در همین ایام تعطیلات پلیس به طور شبانه روزی این فرد را دنبال می کند؛ پیامی که فرد در 26 شهریور ماه گذاشت این بود که در داخل کشور است و با استفاده از همین پیام او را ردیابی کردند.
کانادا نیز پس از انتشار این خبر جستجوهایی را جهت یافتن شرکت‌های ثبت شده در کانادا آغاز کرد.

پس از اندکی جستجو در فضای وب، به سایت change.org رسید!

شرکت change.org از سال 2002 بعنوان یک شرکت آمریکایی در سانفرانسیسکو تاسیس شده و اکنون مدعی است که بیش از 240 میلیون کاربر دارد.

کاربرد این وب سایت برای میزبانی پتیشن‌ها جهت بهتر کردن شرایط زندگی مردم در دنیا استفاده می‌شود.

پتیشن‌های این سایت اغلب در قالب یک طومار به منظور ارایه به یک نهاد دولتی و یا عمومی و یا یک مقام دولتی مورد تنظیم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند آنرا بصورت دیجیتالی امضاء کنند.

قالب کاربرد این سایت و معروفیت آن به دلیل استفاده و تاثیر گذاری بالای آن در آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) است.

پتیشن خطاب به اداره مهاجرت کانادا بیان شده بود که احتمالا متعلق به زمانی است که پلیس در جستجوی دستگیری این متهم بوده. و بیش از 1390 نفر نیز این پتیشن را به امضاء رساندند.

اطلاعاتی‌که در این پتیشن از متهم بیان شده است در هیچ سایت و یا منبع دیگری تا به حال گفته نشده و ممکن است درستی این اطلاعات را زیر سئوال ببرد.

در پتیشن ذکر شده است که در تاریخ 13 سپتامبر شرکتی تحت عنوان AYLİN GIDA SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ در ترکیه به ثبت رسیده است.

ترجمه فارسی نام شرکت: صنایع غذایی و تجاری آیلین

و در تاریخ 16 سپتامبر همسر و دختر متهم (به نام آیلین) به استانبول ترکیه رفته‌اند.

نکته جالب توجه در این پتیشن وجود شماره (سریال) پاسپورت متهم و همسرش است که نشان میدهد منتشر کننده این اطلاعات دسترسی کاملی به اطلاعات شخصی متهم داشته است.

در پی دیگر تحقیقات انجام شده، فردی که این اطلاعات را درون وب‌سایت مذکور قرار داده است، سایت موقعیت مکانی او را در ونکوور کانادا تشخیص داده است.

بر اساس جستجوهای مقدماتی‌که انجام پذیرفت تا کنون شرکتی مشابه نام‌های بیان شده در کانادا به ثبت نرسیده است.

براساس نوشته‌های ثبت شده در وب سایت ویکی‌پدیا نیز شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به مدیریت فرهاد زاهدی فر با عنوان سکه ثامن از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده.

فعالیت این شرکت در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب شده، معاملات حواله شنبه ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی به صورت مجازی بوده.

در شهریور ماه ۱۳۹۷ با عدم پاسخگویی به کاربران و عدم واریز وجوه کاربران، به کلاهبرداری میلیاردی متهم شد و پس از آن اعلام ورشکستگی کرده‌است.

آمار غیررسمی و تایید نشده از مالباختگان شرکت سکه ثامن خبر از کلاهبرداری ۱۵ هزار میلیارد تومانی از حدود ۳۰۰۰ نفر کاربر فعال این سایت می‌دهد.

نقاشی فردریک بنتینگ کاشف انسولین با تصویر آزمایشگاه دانشگاه تورنتو در یکی از حراجی‌ها به فروش گذاشته می‌شود
نقاشی آزمایشگاه، اثر فردریک بنتینگ(Frederick Banting) که به عنوان کاشف انسولین و جوان‌ترین برنده جایزه نوبل شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۱ نوامبر در یکی از حراجی‌های کانادا به‌ فروش گذاشته می‌شود.

به نقل از استار، فردریک بنتینگ اثر «آزمایشگاه» خود را در یکی از شب‌های زمستان سال ۱۹۲۵ خلق کرده است.

او در این اثر، آزمایشگاه دانشگاه تورنتو را که چند سال قبل در آن به همراه چارلز بست (Charles Best) موفق به کشف انسولین شده بودند، به‌ تصویر کشیده است.

به گفته جورجی هیومینک (Gregory Humeniuk) مورخ، این نقاشی رنگ روغن از «فردریک بنتینگ» بیانگر حال‌وهوای ناخوش این برنده نوبل است.

سر فردریک گرانت بنتینگ، نامی است که این پزشک با آن در دنیای کار خود در کنار «چارلز بِست» برای کشف انسولین شناخته شده است.

ولی فردریک بنتینگ تنها یک داروساز نبود، بلکه یک نقاش پرکار هم بود و با تعدادی از اعضای گروه نقاشی سِون (یک گروه نقاشی منظره کانادایی) نیز روابطی دوستانه داشت.

فردریک بنتینگ اغلب از به‌ تصویر کشیدن منظره‌ها به‌ عنوان یک راه برای ریلکس کردن و استراحت استفاده می‌کرد.
فردریک بنتینگ به‌جز اثر «آزمایشگاه»، به ندرت از فضای کارش در نقاشی‌هایش بهره می‌برد.


فردریک بنتینگ
A painting up for auction, The Lab, provides an intimate look at the site of one of the most important medical discoveries of the 20th century‚ rendered by one of its discoverers, Frederick Banting. HEFFEL FINE ART AUCTION HOUSE
Advertisement Great Deals. Great Devices. Every Day. Shop the Acer Store Now! Fashionmia New Collection

این نقاشی رنگ روغن، آزمایشگاه دانشگاه تورنتو را نشان می‌دهد.

جایی که او در آن کشف علمی خود را به‌ انجام رساند و در نهایت نیز او را به‌دریافت جایزه علمی نوبل هدایت کرد.

تخمین زده شده اثر فردریک بنتینگ بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در حراج خانه هنرهای زیبا «هفل فاین»(Heffel Fine Arts Auction House) کانادا چکش بخورد.

سر فردریک گرانت بنتینگ، پزشک، زیست‌شناس و نقاش کانادایی، اولین کسی بود که انسولین را بر روی انسان با موفقیت استفاده کرد و به همین دلیل نیز در سال ۱۹۲۳ برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.

فردریک بنتینگ در سال ۱۹۱۰ در کالج «ویکتوریا» که زیر نظر دانشگاه تورنتو قرار داشت به تحصیل در رشته هنر پرداخت ولی در سال اول نتوانست نمرات قبولی را کسب کند و به همین خاطر نیز سال بعد در امتحان ورودی رشته پزشکی شرکت کرد و در سال ۱۹۱۲ در رشته پزشکی پذیرفته شد.
فردریک بنتینگ در ۱۴ نوامبر ۱۸۹۱ در الیستون، انتاریو کانادا متولد شد.

فردریک بنتینگ در سال ۱۹۱۴ و در خلال جنگ جهانی اول داوطلب شد تا به ارتش بپیوندد.

نخست به خاطر ضعف بینایی درخواست وی رد شد ولی با پیگیری فراوان سرانجام توانست وارد ارتش شود و تا سال ۱۹۱۶ به عنوان پزشک در ارتش خدمت کرد.

در نبردی در نزدیکی کامبرای در ۲۸ سپتامبر ۱۹۱۸ در هاین کورت، فرانسه بازویش مجروح شد و با وجود بریدگی شاهرگ و جراحت شدید تا ۱۶ ساعت پس از صدمه دیدن نیز به کمک سایر مجروحان به عنوان پزشک ادامه داد تا اینکه سایر پزشکان وی را مجبور به توقف کار و استراحت کردند.
فردریک بنتینگ سال ۱۹۱۹ مدال صلیب نظامی شجاعت و افتخار قهرمان جنگ را دریافت کرد.

در توضیح این مدال که او بخاطر مشارکت در نبرد کامبرای دریافت کرد، گفته شده که او راه خود را در میان «بارش شدید گلوله و خمپاره» ادامه داد تا به گردانی برسد که پزشکشان زخمی شده بود.

در حالی که به سربازها رسیدگی می‌کرد، خود نیز زخمی شد و «برخلاف تقاضای خودش برای ماندن در جبهه، او را از جبهه خارج کردند.

پس از پایان جنگ جهانی اول بنتینگ به کانادا بازگشت تا تحصیلات پزشکی خود را تکمیل کند.

در خلال سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۲ به تحصیل در رشته جراحی استخوان پرداخت و دکترای خود را سال ۱۹۲۲ کسب کرد.

بنیاد نوبل سال ۱۹۲۳ جایزه نوبل پزشکی را به او اهدا کرد.

فردریک بنتینگ جوان‌ترین برنده جایزه نوبل پزشکی بود.

زاد روز او، ۱۴ نوامبر، به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده و گودالی در کره ماه نیز به اسم او نامگذاری کرده‌اند.

او همچنین ده‌ها نشان افتخار و جوایز آکادمیک دیگر نیز کسب کرد.

فردریک بنتینگ از جنگ جهانی اول جان سالم به در برد، ولی جنگ جهانی دوم جان او را گرفت.

او در ۲۱ فوریه سال ۱۹۴۱ در ۴۹ سالگی در مسیر سفر به بریتانیا برای انجام آزمایش‌هایی بر روی یک لباس خلبانی، به خاطر جراحات وارده در یک سانحه هوایی دیده از جهان فروبست. (منبع ویکی‌پدیا)

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز