ابراز همدردی دولت کانادا با حادثه دیدگان زمین‌لرزه استان کرمانشاه / شمار مصدومان بیش از ۷۷۰ نفر

Submitted on Mon, 11/26/2018 - 19:24

در آخرین اخبار منتشر شده شمار مصدومان زمین‌لرزه استان کرمانشاه به بیش از ۷۷۰ تن رسید. بیشترین آمار مصدومان از سرپل‌ ذهاب و گیلان غرب گزارش شده است.

در یک پیام توییتری وزارت خارجه کانادا با قربانیان حادثه زمین‌لرزه ایران ابراز همدردی کرد.


زمین‌لرزه استان کرمانشاه

در این پیام آمده است: کانادا، همدردی خود را با خانواده‌ها و قربانیان زلزله در ایران ابراز می‌دارد. ما امیدواریم همه کسانی که مجروح شده‌اند، هر چه سریعتر بهبود یابند

زلزله‌ای ۶.۴ ریشتری ساعت ۲۰ و هفت دقیقه یکشنبه ۴ آذر (25 نوامبر) استان کرمانشاه را لرزاند که تلفات جانی از آن گزارش نشده است.
مرکز لرزه‌نگاری ایران عمق این زمین‌لرزه را در ۷ کیلومتری سطح زمین و کانون آن را در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب ۱۸ کیلومتری قصرشیرین اعلام کرد.

این زمین‌لرزه در بیشتر شهرها در استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان، در شهرهای تبریز، ارومیه و بغداد، پایتخت عراق و نیز در بخشی از استان‌های اصفهان و کردستان نیز احساس شده است.

از ساعت یک بامداد دوشنبه تا کنون چندین پس‌لرزه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده که بزرگی ۹ مورد از آنها بیشتر از ۳.۵ ریشتر بوده است. شدت بزرگ‌ترین پس‌لرزه کرمانشاه ۵.۲ بود که در حوالی سرپل ذهاب روی داد.

محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه 26 نوامبر با اعلام این خبر به خبرگزاری ایرنا آمار مصدومان زمین‌لرزه استان کرمانشاه را به تفکیک نیز اعلام کرد و گفت: «در سرپل ذهاب تاکنون ۳۲۳ نفر، قصرشیرین ۱۰۹ نفر، دالاهو ۲ نفر، گیلانغرب ۱۷۴ نفر، ثلاث باباجانی ۵ نفر و پاوه ۲ نفر مصدوم شده‌اند.»

به گفته مرادی، همچنین در اسلام آبادغرب ۴۷ نفر، جوانرود یک نفر و روانسر نیز ۱۰ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی آمار مراجعین به بیمارستان‌های مرکز استان را نیز اعلام کرد و افزود: «اعزام به بیمارستان فارابی ۳ نفر، معتضدی ۲ نفر ، امام خمینی یک نفر ، آیت الله طالقانی ۲۳ نفر ، امام رضا ۱۵ نفر و شهدا نیز ۳۵ نفر است.»

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین اعزام به بیمارستان‌های امام حسین ۴ نفر، حضرت معصومه ۱۳ نفر و سجاد ۲ نفر انجام شده است.

ضمن ابراز همدردی با تمامی حادثه دیدگان زمین‌لرزه استان کرمانشاه برای همگی آنان آرزوی بهبودی داریم.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز