آیا به دنبال کار در زمینه های فناوری، پرستاری یا فروشندگی هستید؟ شما خوش شانسید

Submitted on Mon, 05/27/2019 - 16:37

وجه مشترک بین پرستار، فروشنده و مهندس نرم افزار در چیست؟ چنانچه پیداست هر سه جزء آن دسته از مشاغلی هستند که موقعیت های خالی زیادی در بازار کار کانادا دارند.

طبق گزارش جدید سایت کاریابی Indeed Canada توسط اقتصاددان آن Brendon Bernard، بنا بر ناهماهنگی های موجود در بازار کار کانادا، این گونه مشاغل با عدم وجود متقاضی کافی یا فراوانی متقاضی مواجه هستند.

در این لیست مشاغلی که میزان تقاضا در آن ها بالا اما تعداد متقاضیان واجد شرایط آن بسیار کم بوده، متعلق به کارکنان بخش های مراقبتی، فروشنده، پیرایشگر مو و مدیر فروشگاه می باشد.

بنا بر این گزارش، شکاف بین موقعیت های شغلی موجود در رابطه با مهندسی نرم افزار و افراد واجد شرایط در طول پنج سال بررسی شده است. گرچه تعداد موقعیت های شغلی مربوط به مهندسی نرم افزار نسبت به سایر فرصت های شغلی افزایش داشته و همچنان به پر کردن این موقعیت های خالی در شرکت ها ادامه می دهد، اما کارکنان واجد شرایط بیشتری نیز در حال ورود به این زمینه کاری می باشند.

با توجه به اوضاع نابسامان فروشگاه ها طی سالیان اخیر، میزان بالای تقاضا در موقعیت های شغلی مربوط به آن بسیار شگفت آور بوده و از آنجایی که این صنعت از درآمد بالایی برخوردار است، کارفرمایان نیز به دنبال پر کردن نقش های مربوطه می باشند، هرچند که در درازمدت، با توجه به ظهور تجارت الکترونیک، افزودن موقعیت های شغلی بیشتر به این صنعت امکان پذیر نخواهد بود.

گرچه وجود بازار کار قوی تر بدان معنا است که افرادی که پیش تر به عنوان فروشنده یا صندوقدار فعالیت داشته اند، قادر به یافتن کار در زمینه های انتخابی خود خواهند بود، اما با این حال نتایج قابل توضیح نخواهد بود.

شایان ذکر است که به گفته Kathy Himmelman، مدیر آژانس بهداشت کانادا، حضور پرستاری در لیست موقعیت های شغلی پر تقاضا چندان هم دور از انتظار نبوده، گرچه سازمان وی چالش مازادی جهت یافتن کاندیدای مناسب برای رسیدگی به حوزه کاری در جوامع دور دست در نظر گرفته است، اما به عقیده وی بازار کار کانادا به اندازه کافی برای برآوردن نیاز جامعه به پرستار بزرگ نیست.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز