آیا بازار مسکن در سال آینده نوسان خواهد داشت؟

Submitted on جمعه, 12/21/2018 - 19:59

سال ۲۰۱۸ درگذر است.امسال بازار معاملات ملکی حرکتی کاهشی داشت. منتظریم ببینیم که بازار سال آینده چگونه خواهد بود. اخیراً Royal LePage وضعیت بازار را در سال آتی پیش بینی کرده است که این پیش بینی حاکی از ضعیف بودن بازار در سال ۲۰۱۹ است.در جی تی ای، قیمت خانه تنها ۱/۳ درصد بالا رفته است و در ونکوور قیمت ها تغییری نداشته است.

با توجه به پیش بینی Newwire.com, Royal LePage: متوسط قیمت خانه در سال آینده در کانادا به میزان ۱/۲۵ درصد به آرامی افزایش می یابد و به ۶۳۸٬۲۵۷ دلار می رسد.

متوسط قیمت خانه در تورنتو به میزان ۱/۳ درصد رشد داشته است و متوسط قیمت خانه ۸۵۴٬۵۵۲ دلار بوده است.

متوسط قیمت خانه در ونکوور ۰/۶ درصد افزایش داشته است و قیمت خانه در ونکوور ۱٬۲۹۱٬۱۴۴ دلار بوده است که تغییر آنچنانی نکرده است.

قیمت متوسط خانه در مونترال تا ۳ درصد بالا رفته است و به ۴۲۱٬۳۰۶ دلار رسیده است که در مقیاس شهری بالاترین رقم بوده است

پیل لپر مدیر Royal LePage اظهار داشت : بازار بعد از رشد بی حد و حساب باید تعدیل شود.بازار معاملات ملکی در سال ۲۰۱۹ به علت نوساناتی که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد٬ دچار نوسان خواهد بود و قیمت خانه افزایش پیدا خواهد کرد و سپس خرید و فروش کمتر از متوسط گذشته خواهد بود.

این کارشناس مخصوصاً به این نکته اشاره کرد که دو عامل بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اول اینکه قیمت خانه افزایش خواهد یافت اما این افزایش قیمت ضعیف خواهد بود دوم اینکه بازار با اصول اقتصادی قوی از قبیل رشد بسیار خانوار ها و استخدام حمایت خواهد شد. بنابراین، لپر اعتقاد دارد که هنوز آینده ی درخشانی برای بازار معاملات ملکی در سال آینده پیش بینی می شود.

از سوی دیگر، چیزی که در مورد بازار معاملات ملکی ۲۰۱۹ غیر قابل اطمینان است شامل این عوامل می شود: افزایش نرخ بهره، ریسک های تجارت بین المللی ، ادامه کاهش صادرات نفت خام کانادا و دخالت دولت در بازار معاملات ملکی

تحلیلگر بانک رویال می گوید در چند سال آینده جمعیت مهاجر و مهاجران جدید در تکاپوی تهیه ی خانه خواهند بود. با توجه به آمار ارائه شده اکثریت افرادی که برای بار اول در کانادا خانه می خرند در گروه سنی ۲۵ تا ۳۱ سال هستند.همزمان سیل مهاجران از سراسر دنیا به کانادا لبریز خواهد شد و همچنین baby boomers از خانه های بزرگشان به آپارتمان نقل مکان خواهند کرد.

بانک کانادا پیش بینی می کند در سال آینده GDP ۲/۱ درصد افزایش خواهد داشت که که افزایش کمی نسبت به سال گذشته داشته است.نرخ بیکاری در نوامبر امسال به ۵/۶ درصد کاهش یافت که از سال ۱۹۷۶ این نرخ دومین نرخ کاهش بیکاری است.

تحلیلگر بانک رویال می گوید بازار معاملات ملکی در کبک در کشور بهتر خواهد شد. کبک همانند دیگر استان ها اقتصاد قوی دارد و نرخ بالای استخدامی را نیز دارد.تفاوت در این
است که مسکن در کبک کم است و در ده سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.

به گزارش تورنتوپرشنز با توجه به تنگناهای عرضه انرژی و عرضه بیش از حد جهانی، انتظار می رود بخش انرژی در سال آینده رکود کند؛ انتظار میرود که وینیپگ، اتاوا و هالیفاکس به میزان متوسط رشد کنند؛ انتظار نمی رود که بازار منطقه نعل اسبی Daikin بیش از حد گرم و یا خیلی سرد باشد.

بازار معاملات ملکی در تورنتو
Royal LePage پیش بینی می کند که رشد جمعیت در اکثر نقاط تورنتو افزایشی باشد و به دلیل ثبات اقتصادی و درخواست بالای خرید خانه قیمت متوسط خانه در سال آینده به میزان ۱/۳ درصد بالا رود و قیمت به ۸۵۴٬۵۵۲ دلار برسد.

اقتصاددان بانک Royal LePage می گوید در مقایسه با دو سال گذشته در چند سال آینده اکثر نقاط تورنتو به روند سالم و پایدار ادامه دهند. خریدارانی که تا کنون قادر به خرید خانه نبوده اند توانایی خرید آن را خواهند داشت و تعداد معاملات نسبت به امسال بیشتر
خواهد شد.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز