آنچه که باید درباره انتخابات شهرداری 2018 تورنتو بدانید

Submitted on ی., 10/21/2018 - 19:28

آنچه که باید درباره انتخابات شهرداری 2018 تورنتو بدانید
دیگر چیزی به روز انتخابات شهرداری در تورنتو باقی نمانده است.

در حال حاضر ورقه های آراء آماده شده اند و تنها یک روز دیگر باقی مانده که شهروندان واجد الشرایط تورنتویی پای صندوق های اخذ رأی رفته و به کاندیداهای مورد نظر خود رأی دهند. اکنون زمانی سرنوشت ساز برای تورنتو است که چه کسی به عنوان شهردار، چه کسی به عنوان شورای شهر و چه کسی به عنوان هیات نظارت انتخاب خواهد شد.

طبق روال سالانه روز رای گیری در 22 ماه اکتبر خواهد بود، پیش از رفتن پای صندوق های رای لازم است به شرح نکات زیر توجه فرمایید.

زمان انتخابات:
زمان انتخابات شهرداری تورنتو روز دوشنبه، 22 اکتبر 2018، از ساعت 10 صبح لغایت 8 عصر خواهد بود. در شب انتخابات، با پایان رسیدن ساعت اعلام شده و بسته شدن درب های محل اخذ رای، نتایج آرا به صورت غیر رسمی بعد از ساعت 8 عصر در وب سایت انتخابات منتشر خواهد شد.

کاندیداهای شهرداری
جان توری (John Tory) شهردار کنونی تورنتو و جنیفر کیزمات (Jennifer Keesmaat) مسئول سابق برنامه ریزی شهری دو کاندایدهای اصلی هستند که با هدف کنترل وضعیت شهری تورنتو به رقابت می پردازند. در این انتخابات در مجموع 35 نامزد دارای صلاحیت شهردار هستند.

چه کسانی واجدین شرایط رای دادن هستند؟
از آنجایی که رأی دادن یک روند نسبتا ساده و مستقیم است، چند مورد مبنی بر اینکه آیا شما به طور قانونی مجاز به رای دادن هستید وجود دارد.

رای دهنده باید یک شهروند کانادایی با حداقل سن 18 سال و ساکن شهر تورنتو باشد، اگر ساکن غیر تورنتو باشد باید همسرش اهل تورنتو بوده یا در تورنتو مستاجر باشد و در صورت عدم برخورداری از شرایط ذکر شده فرد صلاحیت رای دادن را نخواهد داشت.

روال رای دادن چگونه است؟
رای دهندگان فقط می توانند یک بار در انتخابات شهرداری تورنتو رأی دهند. رای دهندگان باید در حوزه های نزدیک به محل زندگی خود رأی دهند.

حوزه های اخذ رای
رای دهندگان می توانند در 50 حوزه در تورنتو رای دهند، برای هر حوزه دو مرکز در نظر گرفته شده است. شما می توانید لیست کامل مکان های رای گیری را در این قسمت پیدا کنید.

آنچه که باید به همراه داشته باشید
اگر کارت اطلاعات رای گیری را از طریق ایمیل دریافت کرده اید، آن را همراه خود داشته باشید زیرا این کار سبب تسریع روند رای دادن خواهد شد. اگر برای رأی دادن باید ثبت نام کنید، داشتن دو قطعه کپی کارت شناسایی با محتوای هویت، نام و کد پستی شما در تورنتو، الزامی است. اما اگر این کارت ها را به هر دلیلی در اختیار ندارید می توانید از طریق وب سایت آنها را پرینت کنید و یا با مراجعه به مرکز رای گیری از ماموران مربوطه کمک بخواهید.

پیش از رای گیری
پیش از روز انتخابات، به تمام رای دهندگان توصیه می شود تا با استفاده از سرویس آنلاین MyVote شهر خود به موارد زیر دسترسی داشته باشند:
یافتن حوزه انتخابیه خود از روی نقشه
دسترسی به لیست اسامی کاندیداها
دسترسی به اطلاعاتی در مورد مکان و زمان رای گیری
مشاهده کارت اطلاعات رای گیری خود و گرفتن پرینت آن
دسترسی به اطلاعات مربوط به محل اخذ رای

جهت مشاهده یک برگه رای نمونه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخابات شهرداری 2018، رای دهندگان می توانند از سرویس آنلاین MyVote دیدن نمایند.

میزان فروش ماری جوانا در نخستین روز قانونی شدن آن در هر استان
نیمه شب چهارشنبه تمامی ماریجوانای موجود از طریق خرید از فروشگاه های واقعی و مجازی سراسر کشور به اتمام رسید. میزان تقاضا به قدری بالا بوده که فروشگاه ها در روز نخست با کمبود یا نبود این گیاه مواجه گشته اند.

میزان فروش در هر استان به شرح زیر می باشد:

بریتیش کلمبیا (B.C)
این استان در روز چهارشنبه مجموعا 9980 سفارش داشته که 9175 تای آن مربوط به فروش آنلاین و 800 تا تنها مختص فروشگاه دولتیKamloops بوده است. در نتیجه با فرض حداقل قیمت به میزان 4.20 دلار، سود دولت از فروش این گیاه حدود 41 هزار دلار برآورد گشته است.

آلبرتا (Alberta)
گزارش های استانی مبنی بر فروش 8300 تایی بوده که حدود 730 هزار دلار برآورد گشته است.

ساسکاچوان (Saskatchewan)
اداره مشروبات الکلی و ماریجوانای ساسکاچوان نیز اظهار داشته که فروش این محصول تنها از طریق خرده فروشان خصوصی و تولیدکنندگان مجاز فدرال ممکن بوده که این استان میزان فروش آن را پیگیری نمی کند.

کبک (Quebec)
فروش این استان نیز 42 هزار تخمین زده شده که 12500 مختص فروشگاه ها و 30 هزار نیز مربوط به فروش اینترنتی می باشد. و با توجه به حداقل قیمت آن به میزان 5.25 دلار، فروش استان حدود 220500 دلار برآورد می گردد.

نوا اسکوشیا (Nova Scotia)
روز چهارشنبه روز بزرگی برای نوا اسکوشیا محسوب گشته، چرا که فروش این استان در این روز حدود 12180 بوده که حدود 660 هزار دلار سود داشته و تقریب 47 هزارتایی آن مربوط به فروش آنلاین می باشد.

نیوبرانزویک (New Brunswick)
این استان از اعلام میزان فروش خود سرباز زده است.

جزیره پرنس ادوارد ( P.E.I )
فروش این استان نیز 152408 دلار بوده که از این میزان، 20974 دلار مربوط به فروش اینترنتی و حدود 131434 دلار نیز مختص فروشگاه ها می باشد.

تورنتو به زودی شاهد سرنوشت دومین دفتر مرکزی آمازون خواهد بود
هفته آینده، پس از گذشت حدود یک سال از اعلام رسمی شرکت آمازون مبنی بر استقرار دومین دفتر مرکزی این شرکت در آمریکای شمالی، شهر برگزیده اعلام خواهد شد.

نزدیک 240 مزایده توسط شهرهای آمریکای شمالی ثبت شده است، و در ژانویه امسال شرکت آمازون لیست 20 شهری که شرکت به طور جدی در مورد آن ها تحقیق میکند را منتشر کرد.

مشخصا تورنتو نیز، به عنوان بهترین شهر کانادا، در این لیست حضور دارد. در آوریل امسال شرکت آمازون به منظور بررسی بیشتر شهر، به تورنتو آمدند.

پس از آن خبرهای زیادی منتشر نشد تا امروز که نشریه وال استریت (Wall Street) اعلام کرد اعضای کمپانی بار دیگر از شهرهای نیویورک، نیوآرک، شیکاگو، میامی، و واشنگتن دی سی دیدن کرده اند. متاسفانه در این لیست نام تورنتو نبود.

John Tory، شهردار تورنتو، در مصاحبه با بلومبرگ گفت: "قیمت مسکن، مهاجرت پذیری، حمل و نقل عمومی، و حتی شیک بودن شهر از موضوعات اصلی صحبت در رابطه با پتانسیل تورنتو به عنوان شهر برگزیده برای استقرار دومین دفتر مرکزی آمازون بود."

گرچه برخی تحلیلگران در رتبه بندی، تورنتو را جزء شهرهای با احتمال انتخاب زیاد، قرار دادند، اما اکنون به نظر می رسد همگی با هم اتفاق نظر دارند که همه چیز بر علیه شهر است.

یکی از تحلیلگران اعتقاد دارد ممکن است عدم انتخاب تورنتو به دلیل کمبود محرک های مالی در مزایده باشد. به طور مثال نیوجرسی پیشنهاد کرده 7 میلیارد دلار از هزینه مالیات را ببخشد. همچنین تورنتو با مساله افزایش قیمت منازل و اجاره بهای بالا نیز رو به رو است.

در حال حاضر واشنگتن دی سی پیشگام است. ولی نشریه بلومبرگ معتقد است به دلیل سیاست های ضد مهاجرپذیری آمریکا، تورنتوگزینه مناسب تری می باشد.

تورنتو در اکتبر 2017، مزایده 185 صفحه ای خود را به شرکت آمازون فرستاد. لیستی از اماکنی که دفتر مرکزی آمازون می تواند در آنجا باشد، در کلان شهر تورنتو، شامل Downtown Toronto Waterfront، Downtown Mississauga، Markham Center، و Vaughan Corporate Centre می باشد.

شرکت آمازون اعلام کرده است دفتر مرکزی جدید، که در واقع برای حمایت دفتر مرکزی اصلی در سیاتل، ساخته می شود قرار است در زمینی به مساحت هشت میلیون فوت مربع با هزینه 5 میلیارد دلار ساخته شود و برای 50 هزار نفر ایجاد اشتغال کند. ساخت چنین پروژه عظیمی 15 سال زمان می برد.

تورنتو در پیشنهاد خود به مواردی همچون نیروی کار فراوان، محیط کاری عالی، کیفیت بالای زندگی و دستمزد پایین اشاره کرده است.

شهری که به عنوان مرکز دومین دفتر مرکزی شرکت آمازون انتخاب شود با حجم عظیمی از تغییرات اقتصادی، فرهنگی، و افزایش کیفیت زندگی رو برو می شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز